Hoe werkt Android App

Parkeeractie aanmelden en afmelden

1) Inloggen

De eerste keer dat je de App start dien je eenmalig in te loggen. De volgende keer dat je de App start word je automatisch ingelogd.

Heb je meerdere gebruikers- accounts? Klik op gebruikers om de gewenste inloggegevens te kiezen.

Ben je de inloggegevens vergeten? Sms 'pm login' naar 4111. Je ontvangt binnen enkele seconden een sms- bericht met je inloggegevens. (€ 0,25 p.o.b.).

2) Aanmelden (1)

Na het inloggen zie je een overzicht van de voertuigen in je account.
Indien je meerdere voertuigen in je account hebt staan, kun je hier kiezen voor welk voertuig je een parkeeractie wilt starten.

Je hebt nu een aantal mogelijkheden om een parkeeractie te starten, namelijk via de Zone lijst, Zone kaart of Favoriete Zones.

Aanmelden (2)

Zone Lijst
Je kunt de zone handmatig invoeren of een van je favoriete zones kiezen.
Op basis van je GPS-locatie doet de App een aantal suggesties van parkeerzones in de buurt. Controleer altijd de parkeerzone voordat je de parkeeractie bevestigt.

Via het map-icoontje rechtsbovenin kun je wisselen van weergave tussen zone lijst/favoriete zones en
de zonekaart.

Aanmelden (3)

Zone Kaart
Je kunt ook via de kaart een parkeer- actie starten op basis van je GPS locatie.
Via de kaart kun je een parkeerpaal selecteren en direct een parkeeractie starten door op het pijltje te klikken.

Tip: Met het sterretje kun je de parkeerzone opslaan in je favorieten!

Tip: Houd je vinger lang ingedrukt op de kaart en je kunt vervolgens je auto verplaatsen.

Aanmelden (4)

Klik op het i-icoontje voor informatie en je krijgt de parkeertarieven en tijden te zien van de gekozen zonenummer

2) Aanmelden (5)

Indien het juiste kenteken en zonenummer is geselecteerd kies je 'start' om je parkeeractie te starten.

Zodra de tijd begint te lopen sta je geparkeerd in de zone die bovenaan het scherm wordt weergegeven. Je kunt nu de App sluiten.

4) Waar is mijn auto?

Weet je na je afspraak niet meer precies waar je auto staat? Klik op het radar icoon rechtsboven in beeld en je ziet direct waar je auto geparkeerd staat.

5) Afmelden

Bij terugkomst bij je auto open je de App. Indien er een lopende
parkeeractie is kom je direct in het stopscherm terecht.

De tijd geeft aan hoelang je op dat moment geparkeerd staat.

Als je klaar bent met parkeren kunt je de parkeeractie stoppen door op 'stop' te drukken.

6) Beëindigd

Nadat je de parkeeractie heeft gestopt, verplaatst deze automatisch naar je geschiedenis.

In het menu vind je een notificatie zodra de parkeeractie is verplaatst.

Overige opties

7) Parkeerhistorie

Via het tabblad 'Geschiedenis' kun je alle parkeeracties eenvoudig terugzien met daarbij de kosten, datum, aanmeld- en afmeldtijd van de parkeeractie.

Klik op een parkeeractie voor meer informatie over het kenteken en het zonenummer van de parkeeractie.

8) Account

Via het tabblad 'Account' kun je zelf de instellingen beheren van je favoriete zone(s), voertuig(en) en gebruiker(s).

Hier vind je ook je klantnummer en kun je tevens uitloggen. Je
gebruikersgegevens worden dan niet meer automatisch onthouden.

9) Gebruikers beheren

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Gebruikers' kun je zelf eenvoudig je gebruikersaccounts beheren.

Klik op het potlood-icoon om de huidige gebruiker(s) te beheren of om een gebruiker toe te voegen.

Vul bij een nieuwe gebruiker een gebruikersnaam in (bijv. Privé) en kies een wachtwoord. Druk vervolgens op Opslaan en de gebruiker is toegevoegd.

10) Kenteken wijzigen

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Voertuigen' kun je zelf eenvoudig je voertuigen beheren.

Klik op het potlood-icoon om kentekens toe te voegen of te wijzigen.

11) Favoriete zones

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Favoriete Zones' kun je je favoriete zones beheren.

Klik op het potlood-icoon om je favoriete zones te bewerken. Geef je favoriete zones een naam. Bijvoorbeeld werk of sportschool. Handig wanneer je vaak in de zelfde parkeerzone parkeert.

12) Financieel

Via het tabblad 'Account' kun je ook je betaalmethode wijzigen, factuur alert instellen en je laatste zes facturen inzien.

13) Betaalmethode

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Betaalmethode' zie je de gegevens van je huidige betaalmethode.

Hier kun je tevens je betaal- methode wijzigen.

14) Factuurnotificatie

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Factuurnotificatie' kun je het e-mailadres aanpassen waarop je een notificatie ontvangt zodra een nieuwe factuur is gepubliceerd op je persoonlijke pagina of in de App.

Klik op 'Opslaan' om de wijzigingen door te voeren.

15) Facturen

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Facturen' zie je een overzicht van je laatste zes facturen. Klik op het factuurnummer om deze te openen in pdf-formaat. Vervolgens kun je deze naar jezelf mailen of direct printen.

Een overzicht van alle facturen vind je terug op je persoonlijke pagina.

16) Basis informatie

Op het tabblad 'Informatie' kun je basis informatie raadplegen over Stadsparkeren.

Hoe het werkt, waar het werkt en hoe je je kentekens kunt toevoegen en wijzigen.

Ook kun je hier mededelingen vanuit Stadsparkeren raadplegen, bijv. nieuwe steden!

17) Push

Via account "herinneringen" kun je herinneringen inschakelen sms, push of email.

Je kunt de parkeertijd direct stoppen of verlengen vanuit het pushbericht.

LET OP: Het gebruik van de GPS functionaliteit is op eigen verantwoordelijkheid. Als gebruiker kun je geen rechten ontlenen aan de voorgestelde parkeerzones door de telefoon. Je bent zelf verantwoordelijk voor het correct invoeren en doorgeven van het zonenummer. De App geeft slechts suggesties op basis van de GPS locatie aangegeven door je telefoon. Stadsparkeren raadt je aan om altijd de parkeerzone te controleren of deze correct is.

De Stadsparkeren Android App is geschikt voor Android versie 2.1 en hoger.