Rondleiding door Mijn Stadsparkeren webportaal

Naast de Stadsparkeren app kun je ook via het webportaal Mijn Stadsparkeren gebruikmaken van Stadsparkeren. In de onderstaande rondleiding zie je hoe je jouw gegevens en parkeeracties beheert via het webportaal.

Startscherm

Als je niet de handige Stadsparkeren app gebruikt kun je gebruik maken van Mijn Stadsparkeren op www.mijn.stadsparkeren.nl. Of klik rechtsboven op "inloggen".

Inloggen/wachtwoord wijzigen

Vul het e-mailadres of telefoonnummer in dat bij Stadsparkeren bekend is en vul je wachtwoord in. Ben je je wachtwoord vergeten of wil je je wachtwoord wijzigen? Klik dan op 'Wachtwoord vergeten?', voer je e-mailadres in en kies voor 'Nieuw wachtwoord aanvragen'. Je ontvangt nu per e-mail een tijdelijke link (deze link is 24u geldig) waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Een nieuw wachtwoord dient te bestaan uit minimaal 8 tekens waarvan minimaal 1 hoofdletter, cijfer en een leesteken. De toegestane leestekens zijn: ! " # $ % & ' ( ) * + , - . / : ; < = > ? @ [ \ ] ^ _ { | } ~

Heb je een nieuw wachtwoord aangemaakt, log dan in met je e-mailadres of mobiele telefoonnummer en nieuwe wachtwoord. Let op: het e-mailadres en/of mobiele telefoonnummer om in te loggen, kan maar aan 1 gebruiker gekoppeld zijn.

Account aanmaken

Heb je nog geen Stadsparkeren account? Klik dan op Ik heb nog geen account om een account aan te maken. Als je nog geen Stadsparkeren pas hebt maar deze wel graag wilt ontvangen kies selecteer dan de gemeente waarin je woont. Als je gemeente er niet tussenstaat kies dan voor een "Algemene pas".

PARKEREN

Parkeeractie starten op straat

Om een parkeeractie te starten klik op de homepagina op 'Parkeeractie starten'. Vul het zone nummer in, selecteer het juiste kenteken en bepaal de starttijd. Controleer altijd of het zonenummer dat je geselecteerd hebt de juiste is. Klik nogmaals op 'Parkeeractie starten'.

Parkeeractie stoppen op straat

Om een parkeeractie te stoppen klik op 'Stop tijd'.

Parkeeractie starten in de parkeergarage

Parkeer je in een parkeergarage of afgesloten parkeerterrein, dan start en stopt de parkeeractie automatisch op basis van kentekenherkenning of door het aanbieden van je Stadsparkeren pas. In het webportaal van Mijn Stadsparkeren kun je niet een parkeeractie starten of stoppen in een garage.

Parkeeractie starten voor een gast

Ga naar het “Dashboard” en kies voor “Parkeeractie starten”. Vul bij “Locatie” het zone nummer in of zoek de zone op. Selecteer het zonenummer door op de in blauw weergegeven zone te klikken. De geselecteerde zone wordt vervolgens in het “Locatie” veld weergegeven.

Kies bij “Kenteken” voor de optie “Gast aanmelden” en vul de volgende gegevens in:

  • Naam (van de gast)

  • Kenteken (van de gast)

  • Beschrijving (bijvoorbeeld : op bezoek bij…)

    Starttijd: deze is al ingevuld (je kunt alleen een actie per direct starten)

    Stoptijd: Het is mogelijk om een stoptijd toe te voegen, let op dit kan alleen voorafgaand aan het starten.

Selecteer via het kalender icoon de juiste stop datum en vul vervolgens de gewenste stop tijd in (bijvoorbeeld 23:00).

Kies voor “Parkeeractie starten”. De actie zal automatisch stoppen op de ingevoerde einddatum/tijd. (een einddatum/tijd die voorbij de maximale parkeerduur ligt -volgens systeem instellingen of gemeentelijke verordening- zal niet opgeslagen worden).

Het stoppen van de parkeeractie kan zowel via Dashboard als Parkeeracties. Voer je geen Stoptijd vooraf in, dan zal je zelf handmatig de parkeeractie voor je gast moeten stoppen.

MIJN GEGEVENS

Persoonlijke gegevens wijzigen

Hier vind je een overzicht van je account gegevens inclusief je klantnummer*. Je hebt hier de mogelijkheid om je e-mailadres, mobiele telefoonnummer, adres en kentekens, wachtwoord, lidmaatschap en rekeningnummer te wijzigen.

Klik op 'Gegevens bewerken' pas je gegevens aan en klik op 'Opslaan'.

*Heb je voor onze Helpdesk een vraag, dan is het altijd handig om ook het klantnummer te vermelden.

Lidmaatschapsvorm wijzigen

Om je lidmaatschapsvorm te wijzigen klik je op 'Wijzig lidmaatschap'. Je kan dit op ieder moment wijzigen door vervolgens te klikken op 'Overstappen naar dit lidmaatschap' en te kiezen voor 'Opslaan'. De wijziging gaat automatisch in vanaf de eerste van de nieuwe maand.

Bankrekeningnummer wijzigen

Als je het geregistreerde bankrekeningnummer wilt wijzigen klik dan op 'Wijzig rekeningnummer'. Je wordt nu gevraagd om 1 cent over te maken met het rekeningnummer dat je graag wil instellen voor de automatische incasso. Hierna is je rekeningnummer gewijzigd. De betaalde €0,01 ontvang je terug als parkeertegoed.

MIJN PASSEN

Parkeerpas toevoegen

Je kunt rechtsboven ook kiezen voor 'Extra pas toevoegen' om een nieuwe pas aan te vragen.

Let op: in plaats van het aanvragen van een nieuwe pas als je van voertuig verandert, kun je er ook voor kiezen om het aan de pas gekoppelde kenteken te wijzigen. Op deze manier kun je met je nieuwe kenteken direct gebruik maken van Stadsparkeren en heb je geen nieuwe pas nodig.

Parkeerpas ontkoppelen/verwijderen

Hier zie je een overzicht van al je parkeerpassen. Je kunt zien welk kenteken aan welke pas gekoppeld is. Door rechts op het bewerkingsicoon te klikken kun je details bekijken en het kenteken waar de pas aan gekoppeld is ook wijzigen (ontkoppelen). Ben je je pas kwijt, dan kun je deze hier verwijderen. Zo voorkom je dat er misbruik van wordt gemaakt.

GEBRUIKERS

(Sub)Gebruikers

Hier kun je zien welke gebruikers er gekoppeld zijn aan je account. Je kunt de gegevens van verschillende gebruikers bekijken en wijzigen door rechts op het tandwiel te klikken. Ook kun je hier nieuwe gebruikers toevoegen aan je account onder 'Nieuwe gebruiker toevoegen'.

Subgebruikers moeten een e-mailregistratie voltooien voordat ze van Stadsparkeren gebruik kunnen maken.

PARKEERACTIES

Mijn parkeeracties

Om je afgelopen parkeeracties te bekijken of om te controleren of een parkeeractie daadwerkelijk gestopt is klik je links in het menu op 'Parkeeracties'. Hier vind je een totaaloverzicht van al je afgelopen parkeeracties zowel op straat als in de parkeergarage. Per parkeeractie zie je de locatie, tijd, kenteken, gebruiker en kosten terug en ook kun je meer details bekijken. Je kunt ook een notitie toevoegen voor bijvoorbeeld de administratie van je zakelijke ritten.

VOERTUIGEN

Mijn voertuigen

Hier vind je een overzicht van alle gekoppelde kentekens in je account. Je kunt hier kentekens toevoegen of wijzigen en toekennen aan gebruikers binnen je account. Ook zie je aan het blauwe pas icoon of er een parkeerpas is gekoppeld aan een kenteken.

Kenteken wijzigen en kentekenherkenning in- uitschakelen

Om je kenteken te wijzigen klik je bij 'Voertuigen' op het desbetreffende kenteken. Wijzig het kenteken en klik op 'Wijziging opslaan' om de wijziging te bevestigen en verder te gaan. Ook kun je in dit overzicht het kenteken aan een gebruiker koppelen of het kenteken verwijderen uit je account. Daarnaast kun je kentekenherkenning in of uitschakelen door het vakje 'Kentekenherkenning' aan te vinken. Activeer kentekenherkenning als je automatisch parkeergarages in en uit wilt rijden met kentekenparkeren. Gebruik maken van kentekenherkenning brengt geen extra kosten met zich mee.

Heb je een nieuwe auto? Wijzig dan op tijd je kenteken om onbedoelde kosten op je account te voorkomen!

Nieuw kenteken

Wil je een nieuw kenteken toevoegen aan je account klik dan op 'Kenteken toevoegen', vul de gegevens van het voertuig in en klik nogmaals op 'Kenteken toevoegen'. Het toevoegen van nieuwe kentekens is gratis als je lidmaatschapsvorm Soms Parkeren hebt. Maak je gebruik van de lidmaatschapsvorm Vaak Parkeren, dan betaal je extra voor het toevoegen van kentekens. (Dit geldt ook voor abonnementen via werkgevers).

FACTUREN

Mijn facturen

Hier vind je een overzicht van alle facturen inclusief status en de mogelijkheid om de details van de factuur te bekijken. Er is tevens de mogelijkheid om de factuur te downloaden door helemaal rechts op het download icoontje te klikken.

INSTELLINGEN

Notificaties/herinneringen

Bij het tabblad instellingen kun je notificaties/herinneringen beheren. Er zijn verschillende herinneringen die je kunt instellen zoals:

  • Bevestiging starten en stoppen parkeeracties
  • Herinnering lopende acties
  • Waarschuwingen voor bereiken maximale parkeerduur
  • Mededeling automatisch gestopte parkeeracties
  • Facturen (enkel e-mail)

Daarbij kun je per notificaties ook aangeven hoe je deze wilt ontvangen:

  • App pushbericht (gratis)
  • E-mail (gratis)
  • SMS (€0,25 per ontvangen bericht)

Bevestig de wijzigingen door op 'Opslaan' te klikken.

ACCOUNT BEËINDIGEN

  1. Log in op "Mijn Stadsparkeren"
  2. Ga naar "Mijn gegevens"
  3. Selecteer "Ik wil mijn account beëindigen"
  4. Voer je wachtwoord in om te bevestigen & klik op "Account verwijderen"

Het e-mailadres en telefoonnummer kunnen na het beëindigen weer opnieuw gebruikt worden voor het aanmaken van een account. Data zoals de accountgegevens en parkeerdata worden behouden, zolang dit nodig is voor de afhandeling van openstaande facturen, mogelijke storneringen en de verplichte bezwaartermijn van de Belastingdienst.